Wednesday, 23 April 2014

Bercinta Sambil Ber-Internet Kekal atau Tidak??

Salam Kasih Sayang.

Cinta siber di kalangan remaja tidak asing lagi kerana pengaruh facebook, twitter, Google + blog dan laman sosial yg lain.
Persoalannya di sini adakah cinta ini boleh kekal? Jika benar si dia itu cinta hati kamu, pasti hubungan kamu akan kekal hingga ke jinjang pelamin. Namun jika sebaliknya, kamu sendiri yang tahu akan jawapannya. Jom selongkar apakah ciri-ciri lelaki seperti ini?




Latar Belakang
Untuk pertama kali mengenali si dia, haruslah kamu menyelidik latar belakangnya terlebih dahulu. Jangan pula kamu mengambil langkah terburu-buru dengan menjalinkan hubungan dengannya tanpa mengetahui identiti si dia yang sebenar.
Kadangkala perkara ini sangat membahayakan. Bagi kamu yang pertama kali jatuh cinta, jangan mudah terpedaya dengan kata-kata manisnya. Sebolehnya kamu kenali si dia terlebih dahulu dan kemudian barulah kamu menilainya sama ada si dia bersesuaian ataupun tidak dengan kamu.
Mencari Kesalahan
Pada permulaan hubungan semuanya indah belaka tetapi apabila berbulanbulan menjalinkan cinta semuanya tidak kena dan ada sahaja kesalahan yang dicari. Maklumlah cinta seperti ini banyak dugaannya. Malah bukan kamu sahaja perempuan di dalam senarai rakannya tetapi ramai lagi.
Bahkan ada di antara rakan-rakan facebook atau Twitter juga di’ayat’ untuk mencuba nasib sama ada si dia ini laku ataupun tidak. Sekiranya berjaya mungkin mereka ini dijadikan kekasih gelapnya untuk dipergunakan. Oleh itu berhati- hatilah!
Tidak Serius
Kamu perlu mengetahui tentang ini, lelaki akan serius bila mana si dia benar-benar menginginkan kamu menjadi teman sehidup sematinya. Namun, bagi mereka yang tidak serius macam-macam alasan yang diberikan kepada kamu setiap kali kamu mengajak si dia datang ke rumah untuk berjumpa ibu bapa kamu atau mengambil kamu di rumah atau apa-apa sahaja.
Kadangkala alasan yang diberikan itu tidak masuk dek akal. Alih-alih kamu pula yang terpaksa mengikut rentaknya bagi menjaga perhubungan kamu dan si dia. Jika kamu seorang yang peka, kamu pasti boleh menghidunya dari awal perhubungan lagi.
Menggunakan Kata-Kata Manis
Ternganga seketika saat mendengar kata-kata manis yang hadir dari bibir sang arjuna kamu. Mungkin dari caranya membuatkan kamu teringat-ingat akan dirinya. Kaum lelaki ini mempunyai kelebihan dalam menggunakan kata-kata manis untuk menambat hati kekasih hatinya.
Mungkin dengan cara ini kamu akan lebih terpikat dan menyayangi dirinya sehingga sukar untuk kamu melepaskan si dia pergi daripada hidup kamu. Kata-kata manis yang digunakan kadangkala hanyalah sandaran untuk mendapatkan kamu. Bahaya untuk kamu!

Terima kasih,
credit: Blog lama saya

8 comments:

Norhasniza Khalid said...

mama kenal dengan husben melalui internet tau, masa tu tahun 2004.. hihihi

Aimi Syafiqah said...

Nice sharing. We share the same thought pretty much^^ Btw kita suka lagu blog awak ni :)

Intan Saffyna said...

@Aimi Syafiqah hi, thanks dear :)

Intan Saffyna said...

@Norhasniza Khalid wahh.. bestnya.. hehe :)

Haryati Faizal said...

sy pun kenal ngan husband melalui mirc... zaman dulu chitchat...

Intan Saffyna said...

@Haryati Faizal yeke.. semoga bahagia hingga hujung nyawa :)

ayut said...

Cinta on9...alhamdulillah..ayut dan suami knal on9 dan bsama smpi sudah..rezeki allah bg.tgk jgk latar belakang tu sbnr ye

Intan Saffyna said...

@ayut semoga bahagia awak :)

 
The Author@Copyright©All Right Reserved by Intan Saffyna